Seo uzmanı olmanın yöntemleri
Seo sektöründeki hızlı gelişme ve artan talep doğrultusunda seo uzmanı ve seo firması sayısı artsa da, yapılacak çalışmalar için gerekli olan bilgi, deneyim ve uzmanlık bu süreç içerisinde yeterli düzeye gelememektedir. Yeterli bilgi ve deneyime sahip olamayan onlarca kişinin seo uzmanı sıfatıyla çalışmaları yürütüyor olması, bizim seo uzmanlarına rehber niteliği taşıyacak bu yazıyı hazırlamamızı gerektirdi.
Seo Uzmanı Nedir ?
Arama motorlarında iyileştirme çalışmaları için gereken tüm analiz, değerlendirme, uygulama, takip ve raporlama periyodlarının tamamına hakim olarak bu çalışmaların eksiksiz yürütülmesini sağlayan kişidir. Ancak seo uzmanının bilgi ve çalışma alanı sadece bununla kısıtlı kalmamalıdır. Sektörün gelişim süreci, rakiplerin çalışmalarını analiz etmek, siteye yapılabilecek olası anti seo girişimleri konusunda tedbir almak ve bu yöndeki çalışmaları engellemek de seo uzmanı görev kapsamına girmektedir.
Seo Uzmanı Olmak için Neler Gerekir ?
Seo uzmanı olmak için bazı düşünce, araştırma ve bilgi özellikleri gerekmektedir. Bunlar aşağıdaki gibidir;
Programlı Çalışma : Yapılacak tüm seo çalışmaları belirli bir program içersinde gerçekleşir, istikrarlı ve prensipli çalışmak seo uzmanı için gereken birincil kriterdir.
Analitik Düşünme : Onlarca veriyi iyi değerlendirerek, karar verme; karşılaşılan hata ve sorunlara etkili çözümler üretme tüm seo süreci içerisinde gereken diğer özelliklerdir.
Etik ve İyi Niyet : Seo uygulama ve işleyiş olarak maalesef kötüye kullanıma açık bir sektördür. Seo uzmanının mutlaka iyi niyet çerçevesi içerisinde çalışmaları yürütüyor olması ve tamamiyle etik çalışmalarla başarıyı hedeflemesi gerekir.
Ar – Ge : Araştırma ve Geliştirme seo sektörünün en can alıcı noktasıdır. Arama motoru algoritmalarıyla birlikte çok değişken ve yenilikçi bir sektördür. Bu sebeple, bir seo uzmanı bu doğrultuda bilgilerini ve uygulama tekniğin geliştirmek zorundadır. Aksi halde gün geçtikçe başarı potansiyeli giderek düşecektir.
Seo Uzmanları Neleri Bilmelidir ?
Temel düzeyde domain ve hosting yönetimi
Temel düzeyde yazılım ve kodlama bilgisi
Google webmaster araçlarının tüm özelliklerini kullanabilmelidir
Google Analytics’e tam hakim olunmalıdır
Site içi seo kriterlerini ve bu kriterlerin en ideal yapılarını bilmelidir
Seo analiz araçlarını kullanmayı ve yorumlamayı bilmelidir
Rakipleri ve sektörleri incelemeyi, hangi değerlerin daha üstün olduğunu tespit edebilmeli
Google Adwords Keyword Planner aracını kullanmayı bilmelidir
Sektörde en çok aranan ilgili kelimeleri tespit edebilmeli ve site sahibine bunları önerebilmeli
Site içi anahtar kelime yoğunluğunu tespit edebilmeli, her rekabete göre farklı yoğunluk belirleyebilmelidir
Google indexleme kriterlerini bilmeli, indexleme sorunlarının hangi kriterlerden olabileceğini değerlendirmelidir
Site haritası, robots.txt ve htaccess dosyası kontrollerine hakim olmalıdır
İçeriklerin seo uyumluluğunu kontrol edebilmeli, anahtar kelime tespitlerini yapabilmelidir
Link kaynakları bulabilmeli bunlar üzerinden en doğru paylaşımları yapabilmelidir
Algoritma güncellemelerinde etkilenen kriterleri tespit edebilmelidir
Sitenin yaşadığı düşüşlerde sorunlar net tespit edilmeli ve çözüm üretilebilmelidir
Temel kriterler açısından ele alındığında çok zor görünmese de, seo uzmanları en ufak bir hatanın sitenin hayati sorunu olabileceği konusunda hassas davranmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder