5 Ocak 2014 Pazar

Arama motorlarında üst sıralara çıkma yöntemleri | 7

Arama motorlarında üst sıralara çıkma yöntemleri | 7
HANGİ ANAHTAR SÖZCÜKLER ÖNEMLİ?
Şüphesiz bazı anahtar kelimeler diğer kelimelere oranla size daha fazla trafik sağlarlar. Bu durum şüphesiz herkesin kendi kendine “Hangi Anahtar Sözcükler Önemli?” diye sormasını gündeme getiriyor. Daha önce de bahsettiğim gibi, bu sorunun cevabı sizin amaçlarınızın ne olduğuna bağlıdır.
Amaç sadece ziyaret adına ziyaret olmamalıdır. Web sitenizin hedeflerine uygun ziyaretçilerin sitenizi ziyaret etmesini kendinize hedef olarak seçmelisiniz. Bununla demek istediğim, sitenizde sunduğunuz şeyle ilgilenecek ziyaretçilerin dikkatini çekmeye çalışmalısınız.
Şüphesiz sadece ziyaret adına ziyaretçi çekmek isteyen web siteleri de vardır. Bunlara örnek olarak reklam almayı hedefleyen siteler verilebilir. Bu tip sitelerde siteye gelen ziyaretçi sayısı ne kadar çoksa o kadar iyidir.
Esasen arama motorlarında en fazla aranan anahtar sözcüklerin ne olduğunu tahmin etmek hiç de zor değildir. Bunlar genellikle aşağıdaki gibi sözcüklerden oluşurlar;
****, ***, çıplak, kadın, ******, vb….
Genellikle arama motorlarında en çok aranan kelimeleri merak eden kişinin hedefi şudur; “Eğer sayfamı bu sözcüklerle doldurursam, en fazla ziyaretçiye sahip olurum. Bunlar en fazla aranan anahtar sözcükler olduğuna göre, benim sayfam da en fazla görüntülenen olur.”
Biraz üzerinde düşünüldüğünde bu tip bir düşünce tarzının iki nedenle yanlış olduğu kolayca anlaşılabilr;
1-) Sizin gibi düşünen ve bu stratejiyi kullanmaya çalışan insanların sayısı o kadar fazladır ki, sayfanızın ilk veya hatta 50. sıraya gelme olasılığı çok düşüktür. Öyle olsa bile, kısa sürede şiddetli rekabetten dolayı aşağıya düşecektir.
2-) Diyelim ki bunu başardınız ve şiddetli rekabeti de hallettiniz. Restoran hizmeti veren web sitenizi “****” kelimesi arandığında birinci sırada gösterilmesini sağladınız. Sizce pornografi arayan bir kişi ilk sıradaki sitenize tıklayıp da restoran hizmeti verdiğinizi görünce ne yapacaktır? Web sitenizde bir saniyeden fazla zaman geçireceğini mi sanıyorsunuz? Bu kişi muhtemelen ürünlerinizi satın alacak veya restoranınıza gelecek kadar parası olmayan henüz ergenlik çağındaki bir çocuktur. Eğer restoranınız sadece **** gücünü artıran yiyecekler sunan bir hizmet veriyorsa sözüm yok. Bu taktik belki o zaman biraz daha anlamlı olabilir.
Neyse, bu bilgiler bu stratejiyi geçmişte kimsenin etkili şekilde kullanmadığı anlamına da gelmez. Ancak, bunlar istisnadır. Anahtar kelimeler listenizi içeriğinizle ilgisi olmayan sözcüklerle doldurmak yerine, ilgili olan sözcükler kullanmalısınız.
“Hangi anahtar sözcükler Önemli?” sorusunu bu bilgiler ışığında düşünmelisiniz.
“Benim sunduğum ürün veya hizmetle ilgilenen bir kişi hangi kelimelerle arama yapar?” diye kendi kendinize sormalısınız. Önemli olduğu için bu soruyu aşağıda koyu puntolarla tekrar edeceğim;
Benim sunduğum ürün veya hizmetle ilgilenen bir kişi hangi kelimelerle arama yapar?
Şüphesiz sunduğunuz hizmet veya ürünle ilgili anahtar sözcükleri bulmanın başka yolları da vardır. Ancak bir sonraki bölüme geçmeden önce sizden bu bölümde öğrendikleriniz ışığında “Anahtar Kelimelerin Seçilmesi” başlıklı bölümde bahsedilen egzersizi yeniden yapmanızı istiyorum.
ARAMA MOTORLARINA UYGUN ÇOKLU SAYFALAR
Örneğin herhangi bir arama motorunda en üst sıralamaya gelmesini sağladığınız bir web sayfası diğer bir arama motorunda üst sıralamalara gelmeyebilir. Çeşitli arama motoru kriterlerini sağlama sorununun başka bir çözümü olduğundan daha önce bahsetmiştim. Tek sayfayla her arama motorunu aynı anda memnun edemezsiniz… Peki öyleyse ne yaparsınız? Bu durumda aynı sayfadan bir tane daha yapıp, bu yeni sayfayı da diğer arama motoru için yeniden düzenlemeye çalışmalısınız.
Eğer yeterli web alanına sahipseniz, büyük arama motorlarının her birinin şartlarını sağlayan ayrı bir web sayfası oluşturmalısınız. Buna ilişkin bir fikir, “main” ya da “index” sayfanızı alıp onun çeşitli kopyalarını oluşturmanızdır: main-1.htm, main-2.htm, main-3.htm, vb… Her kopyada görünmeyen bileşenleri özel arama motorlarının şartlarını yerine getirecek şekilde değiştirin. Bu adım adım şu şekilde yapılır;
Önce web sayfanızı üst sıralarda göstermesini istediğiniz arama motoruna gidin. Nadir kullanılan birkaç anahtar sözcükle bir arama yapın. Az kullanılan kelimeler genellikle daha iyi sonuç verir. Sıralamadaki ilk 10 belgeyi karşılaştırıp, nelerin ortak olduğuna bakın. Bulduğunuz sonucu ürettiğiniz yeni çoklu sayfalardan birisine uygulayın ve sayfayı indekslenmesi için ilgili arama motoruna tekrar gönderin. Tüm büyük arama motorları için bu işlemi hazırladığınız farklı sayfalar üzerinde tekrarlayın.
Unutmayın en üst sırada oldukları için incelediğiniz bazı sayfalar örümcek tarafından indekslenmelerinden bu yana değişmiş olabilir. Bu durumda yaptığınız inceleme ve bilgiler hatalı olacaktır. En azından en az ilk 10 ya da biraz daha fazla sayıda belgeyi karşılaştırmak bu nedenle çok önemlidir. Yalnızca ilk bir veya iki belgeye bakarsanız, bilgiler hatalı olabilir. Tümünün ortak noktalarını karşılaştırın. Bunu sayfanıza uyguladığınız takdirde söz konusu arama motorunda daha yüksek bir sırada yer alırsınız.
Çok daha fazla garantici olmanın bir diğer yolu ise, farklı anahtar sözcük grupları için de ayrı sayfalar oluşturmaktır. Örneğin, eğer her ürününüzle ilgilenebilecek farklı gruplarda kimseler (öğrenciler, öğretmenler, işadamları, doktorlar, vb.) varsa, bu ilgi gruplarının her birine hitap edecek ayrı bir grup sayfa yaratmak isabetli olur.

Daha açık söylemek gerekirse, eğer 4 ayrı insan grubunu siteye çekmeye çalışıyor ve 6 farklı arama motorunu hedefliyorsanız, 24 ayrı sayfa oluşturacaksınız. Bu sizin konuyla ilgili ziyaretlerinizin kalitesini önemli ölçüde artıracaktır. Ancak çok sayıdaki giriş sayfaları aynı zamanda tehlike de yaratır. Her birinin farklı olmasına özen gösterin. Aksi takdirde, arama motorları bunu tespit edip cezalandırabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder