WEB SİTEMİ TÜM ARAMA MOTORLARINA
NASIL KAYDETTİREBİLİRİM?
Başlangıçta herkes sitesini tek tek çeşitli arama motorlarına, rehberlere ve link sitelerine kayıt etmekle yoğun olarak uğraşırdı. Şüphesiz bu çok yorucu ve zahmetli bir iştir. İnsanlar bunun daha kolay bir çözümü yok mu diye düşünürlerken, bazı akıllı girişimciler web tasarımcıları için sitelerini arama motoruna kaydettirmeye yönelik yeni hizmetler geliştirdiler. Düşünün bir kere, kaçımızın sitelerimizi tek tek arama motorlarına göndermeye vakti var ki. Birisi bunu benim için yapacaksa bu harika bir hizmet.
Ancak bu akıllı girişimciler bu amaca yönelik sundukları hizmetlerin fiyatını sundukları şeye göre çok pahalı tuttular. İşe yarayacağından bile emin olmadığı bir promosyona kim 100$ ila 500$ arasında para verir ki?
Daha sonra bazı akıllı yazılımcılar web tasarımcıları için sitelerini arama motoruna kaydettirmeye yönelik hazır programlar geliştirdiler. Böylece arama motorlarına kaydolma programları ortaya çıktı. Bunlar web tasarımcısı için işi çok daha basit ve ekonomik hale getirmeyi vaat ediyorlardı. Şüphesiz bu programların çoğunda da sorunlar çıktı. Sorun dinamik olan arama motorlarına kaydolma prosesinin karşısında, bu programların çoğunun aynı hızda güncelleştirilememesiydi. Bu programların çoğu ya çok sayıda farklı arama motoruna kayıt yapamıyordu, ya da hiçbir işe yaramıyorlardı.
Şüphesiz piyasada işe yaramayan birçok programın olması tüm programları bu kategoriye koyamaz. Eğer promosyon konusunda gerçekten ciddiyseniz, kaliteli bir arama motoru kayıt programına ihtiyacınız var demektir. Makul fiyatlı ve çok güvenilir olan bir tanesini bulun. Ücretsiz deneme sürümleri olanları arayın ve bunları deneyin. Unutmayın çok sayıda arama motoruna kayıt olmak, sitenize hiçbir maliyeti olmayan ziyaretçilerin gelmesi demektir.
İLERLEMELERİNİZİ TAKİP EDİN
Daha önce “Analitik Yaklaşım” başlıklı bölümde her arama motorunun nasıl çalıştığını anlamanın en iyi yolunun her arama motorunda yapılmış olan aramaların sonuçlarına bakmak ve analiz yapmak olduğundan bahsetmiştim. Özet olarak önerilen sonuçların incelenerek bulunanların kendi sayfalarınıza uygulanmasıdır.
Etkili bir analiz için ihtiyacınız olan şey, sunucu seyir (server logs) kayıtlarıdır. Bu kayıtları iyice incelemeden arama motoru kampanyalarınızın ne kadar etkili olduğunu bilme şansınız hemen hemen hiç yoktur. Sunucu seyir kayıtları size ne kadar trafiğiniz olduğunu ve bu trafiğin nereden geldiğini ayrıntılı olarak göstermektedir.
Analizde yapılacak iki temel iş vardır. Bunlardan birincisi “Anahtar Sözcük Yoğunluk Analizidir (Keyword Density Analyzer).” Bu analizin amacı hangi formüllerin arama motorlarında işe yaradığını ortaya çıkartmaktır. Sunucu seyir kayıtlarınızı incelemek size ne kadar trafiğiniz olduğunun ve bunun nereden geldiğinin yanında çok sayıda başka hayati bilgiler de verir. Piyasada sunucu seyir kayıtlarınızı incelemeniz için çok sayıda hazır program vardır. Bunların çoğu oldukça pahalıdır. Genellikle iyi bir programın fiyatı 100$-1000$ ve hatta daha fazladır.
Piyasada belli bir arama motorunda belli bir anahtar sözcük için sıralamanızı tespit eden bazı yazılımlar da vardır. Açıkçası ben bunların zamanınıza veya paranıza değdiğini düşünmüyorum. Sunucu seyir kayıtlarınız size nelerin trafik getirdiğini söyleyecektir. Bunun üzerine odaklandığınızda çok daha başarılı olursunuz. Bazıları daha çok analiz için hazırlanmış başka yazılımlara daha çok güvenirler. Ben buna değmeyeceğini düşünüyorum. Sunucu seyir kayıtlarınız ihtiyacınız olan her şeyi size söylemektedir.
Yüksek sıralamalar sağlayan formülü gerçekten elde etmek istiyorsanız, en önemli araç yine “Anahtar Sözcük Yoğunluk Analizi”dir (Keyword Density Analyzer).
Analizlerinizde seçtiğiniz bir kayıt programı, “Anahtar Sözcük Yoğunluk Analiz (Keyword Density Analyzer) programı ve bir de Sunucu Seyir Analiz (Log Analyzer) programı kullanırsanız, günde binlerce ilgili ziyaretçi trafiği almakta hiç sorun yaşamazsınız. Bunlar alınması gereken çok sayıda yazılım gibi görünebilir ama aslında değildir. Bu programların maliyeti, size getirecekleri sonuçlarla karşılaştırıldığında ihmal edilebilecek kadar düşüktür. Pazarlamaya birkaç yüz dolar harcamak gerçekten devede kulaktır. Bir banner reklamına ya da basılı reklam kampanyasına bu tutarın kat kat fazlasını harcayıp, bu sonuçlara yakın sonuçlar elde edemezsiniz.
Her durumda, internette tüm işleri şu ya da bu şekilde otomatikleştirmeyi tercih etmelisiniz. Zamanınız bunların tümünü elle yaparak harcayanamayacak kadar değerlidir. Bence zamanınızı daha değerli olan ürün geliştirme, promosyon ve pazarlama faaliyetlerinde kullanmalısınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder