Arama motorlarında üst sıralara çıkma yöntemleri | 5
GİZLİ GİRDİLER
Seçtiğiniz bir anahtar kelimenin sayfanın hemen başlangıcındaki görünen metnin içine yerleştirilmesi şüphesiz zordur. Bu sayfa içeriğinin arama motoruna uygun olarak yeniden düzenlenerek yazılmasını gerektiren bir iştir. Web sayfanızın ilk bölümüne tüm anahtar sözcüklerinizi aptalca görünmeden dahil etmenin zor olacağını muhtemelen şu anda anlamışsınızdır. Özellikle de sayfanızın üstünde grafik veya akışa uygun farklı bir giriş kullanıyorsanız işiniz daha da zordur.
Sayfalarının en üst tarafında anahtar sözcüklerini sıralayarak daha sonra içerik metnini yazan pek çok site vardır. Şüphesiz bu hiç de estetik olan bir durum değildir. Bunu estetik bir şekilde yapmanız çok zor olacaktır. Bunun için çok sayıda yöntem vardır, fakat web kullanıcısı tarafından farkedilmeyen “hidden input” (gizli girdi) etiketidir.
Bu etiketin web sayfası gövde bölümü içine (yani, <body> ile </body> arasına) girmesi ve aşağıdaki şekilde görünmesi gerekir:
<input type=”hidden” value=”anahtar sözcük listeniz buraya gelir”>
Bazı arama motorları bu ifadeyi tanırlar, bazıları ise tanımazlar. Hangilerinin tanıyıp hangilerinin tanımadığını incelemeniz gerekir. Bu tekniğin güzel tarafı, web kullanıcısı tarafından tamamen görünmez olmasıdır. İlginç olan şudur; “gizli girdi” etiketini tanıyan arama motorları bu bilgileri aynen belgenizdeki normal metin gibi değerlendirmektedir.
Bu “gizli girdi” etiketi <body> etiketinden hemen sonra, diğer içerik metininden ise hemen önce yer almalıdır. Bazı arama motorları bir belgedeki yaklaşık olarak ilk 1,500 veya 2,000 karaktere bakarlar, bu yüzden herhangi bir grafik etiketinden önce bunu koymalısınız.
Bunun yanında bazı arama motorları anahtar sözcükleri sakladığınız için sitenizi cezalandırırlar! Yerinizde olsam bu tekniği tüm sayfalarda kullanmazdım. Bunu önce bir veya iki sayfada deneyip sonuçları kontrol ederek ihtiyatlı olmalısınız. Eğer işe yaramıyorsa, kesinlikle kullanmayın. Unutmayın, arama motorlarının kuralları statik değil dinamiktir, her zaman değişebilirler.
Neyin işe yaradığını bilmenin tek yolu denemektir. Eğer işe yarayan bir formül bulursanız, onu gönül rahatlığıyla yeniden kullanabilirsiniz.
GİZLİ ANAHTAR KELİMELER
Bazı arama motorlarının <input type=”hidden”> alanındaki “gizli girdi” verilerini tanımadıklarını, hatta cezalandırdıklarını bildiğimize göre karşımızda ciddi bir sorun vardır. Amacım hem sayfamın görünüşünü değiştirmek, hem de arama motorlarının sayfamın ilk satırlarında istediğim anahtar kelimeleri bulmasını sağlamaksa ne yapmalıyım?
Böyle bir amaç için “gizli anahtar kelimeler” tekniği iyi bir çözüm sağlamaktadır. Bu taktik de bazı arama motorları tarafından internet ahlaksızlığı olarak değerlendirilerek cezalandırılmaktadır.
Bu tekniğin özü şudur; eğer metin için kullanılan renk arka fonun rengiyle aynı seçilirse bu metin web kullanıcısı tarafından görülmeyecektir. Sayfanın en üst kısmına arka fon rengiyle yazılmış anahtar kelimeler kullanıcı tarafından görülmeyecektir ama, bu metin arama motoru tarafından okunarak indekslemede kendine düşen görevi yapacaktır.
Özet olarak bu tür gizli anahtar sözcükler yer kaplarlar. Ayrıca web kullanıcısı tarafından görülmezler. Ancak, arama motorları tarafından görülür ve farkedilirler.
Örneğin, belli bir sayfanın arka planı sarı olsun. Bu, aşağıdaki etiketle belirtilir:
<body bgcolor=“FFFF00”>
Bu durumda kullandığınız gizli anahtar sözcüklerin metninin de aynı renkte olmasını sağlamanız gerekir. Bunu yazı tipi etiketiyle rengi değiştirerek yapabilirsiniz:
<font color=“FFFF00” size =“1”>gizli anahtar kelimeler buraya girer</font>
Her alandaki gizli görünen “FFFF00”, renk için altı basamaklı bir değerdir. Korkmayın, bu gerçekten basittir. Bu durumda “FFFF00”, sarı rengi temsil etmektedir. Diğer renklerin kodlarını öğrenmek için herhangi bir iyi arama motorunda “altı basamaklı renk” için bir arama yapın; çeşitli farklı renklerin kodlarını gösteren iyi referanslar bulabilirsiniz.
Aşağıda bazı temel renkler verilmiştir:
black=000000 (siyah)
blue=0000ff (mavi)
red=ff0000 (kırmızı)
yellow=ffff00 (sarı)
white=ffffff (beyaz)
Unutmayın, “gizli girdi” metin alanının aksine, buradaki metin hala sayfanızda yer tutar. Yukarıdaki örnekte size=“1” ifadesini kullandığımızı fark edeceksiniz. Bu, metinin mümkün olan en küçük boyutta yazılmasını belirtmektedir. Bu şekilde sayfa düzenini fazla etkilemeden sayfanın başına daha fazla gizli anahtar kelime sığdırabilirsiniz. Bu arada bazı arama motorlarının “1” boyutundaki yazı karakterlerinden hoşlanmayarak sizi cezalandırdığını da unutmayınız.
Bunun üzerinde biraz çalıştığınızda anlayacaksınız. Unutmayın, sayfanın üstündeki metin her zaman daha etkilidir.
Herhangi bir tekniği kullanmadan önce çeşitli denemeler yapın. Denemeler için ayrıca “İlerlemenizin Takibi” bölümüne de bakınız. Keşfettiğiniz her yeni teknik için arama motorları da karşı teknik geliştirmektedir. Bazı arama motorları özellikle metin renginizle aynı olup olmadığını görmek için arka fonun rengini de kontrol etmektedir. Eğer kullandığınız metin rengi ile arka fon renginiz aynı ise sizi cezalandırmakta ve web sitenizi arama motoru listesine hiç sokmamaktadır. Şüphesiz bunun da bir çözümü vardır. Bazılarının kullandığı alternatif çözüm, metinin renk tonunun hafifçe değiştirilmesidir. Böyle bir durumda gizli anahtar kelimeler metininin kullanıcı tarafından görülebilmesi hala güçtür. Arama motoru ton farkı değerleri kontrol edememektedir.
Diğer bir yöntem de, metinle aynı renkte olan arka plan bir resim dosyasının kullanılmasıdır. Bir arama motorunun böyle bir arka plan görüntüsünün rengini bilmesi mümkün değildir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder