5 Ocak 2014 Pazar

Arama motorlarında üst sıralara çıkma yöntemleri | 4

Arama motorlarında üst sıralara çıkma yöntemleri | 4
META ETİKETLER
Bir önceki bölümde oluşturduğunuz anahtar kelimeler listesinin ilk kullanımı “Meta Etiketler” kanalıyla işin içine girmektedir.
Meta Etiketler arama motorlarının yönetilmesini sağlayan en önemli temellerden birisidir. Bazı arama motorları Meta Etiketleri web içeriğinin indeksini oluşturmak için kullanmakta ve bu bölüme sayfanın gerçek içeriğinden daha fazla ağırlık vermektedir.
Örneğin, eğer sayfanızdaki metinin ilk satırında “Bireysel Gelişim” yazarken, “açıklama” Meta Etiketinde “E-Kitap Merkezi” kullanılmakta ise, bazı arama motorları bu sayfanın daha çok “E-Kitap Merkezi” ile ilgili olduğunu, bir “Bireysel Gelişim” sayfası olmadığını düşünürler.
Başlıca Meta Etiketler:
Arama motorlarının tanıdığı başlıca iki Meta Etiket vardır. Bunlar “description” (açıklama) ve “keywords” (anahtar kelimeler) meta etiketleridir. Bu etiketler html belgenizin “head” bölümüne yerleştirilmelidir. Yani <head> ile </head> ifadeleri arasında yer almaları gerekir. Eğer HTML dilini anlamıyorsanız, bundan dolayı korkuya kapılmayın. Yalnızca <head> ile </head> arasındaki bu satırları kesip yapıştırın sorun olmayacaktır.
Etiketler şöyle görünmelidir:
<HEAD>
...
<meta name=”description” content=”sayfanızın açıklaması buraya gelir.”>
<meta name=”keywords” content=”anahtar sözcüklerinizin listesi buradadır”>
</HEAD>
Ayrıca <head> ile </head> ifadeleri arasında yer alan ve meta etiketlerin hemen üst kısmında bulunan bir de <TITLE> yani “başlık” açıklaması vardır. <title> ve </title> ifadeleri arasına sayfanın başlığı yazılır.
<HEAD>
<TITLE>sayfanızın başlığı bu kısımda yer alır</TITLE>
<meta name=”description” content=”sayfanızın açıklaması buraya gelir”>
<meta name=”keywords” content=”anahtar sözcüklerinizin listesi buradadır”>
</HEAD>
Meta etiketlerde yazılı olanlar sayfanızın indekslenmesi için sadece arama motorları tarafından kullanılır. Sayfanın görünen içerik yani gövde (body) metni ise meta etiketlerin hemen altından başlayan <body> ve </body> ifadeleri arasında yer alır.
<HEAD>
<TITLE>sayfanızın başlığı bu kısımda yer alır</TITLE>
<meta name=”description” content=”sayfanızın açıklaması buraya gelir”>
<meta name=”keywords” content=”anahtar sözcüklerinizin listesi buradadır”>
</HEAD>
<BODY>
... sayfanın görülebilen içeriğinin bulunduğu bölüm ... </BODY>
İş bu kadar basittir. Unutmayın, bazı arama motorları “title”, “description”, “keyword”, ve sayfanızın içerik metni arasında uyum ararlar. Bu nedenle, her alanda aynı anahtar sözcükleri kullanmaya çalışmalısınız. Yani, eğer anahtar sözcük listeniz “bireysel gelişim” ifadesini içeriyorsa, bu anahtar sözcüğü yalnızca “keywords” meta etiketinde değil, aynı zamanda “description”, “title” ve içerik metninde de kullanmanız gerekir.
Yine de unutmayın, her arama motoru farklıdır. Bazı arama motorları yalnızca içerik metninin ilk satırlarını kullanır. Yani, bir html belgesinde <body> etiketinden sonra gelen içeriği kullanır.
Bazıları ise bunun farklı bir kombinasyonunu kullanır ve sayfanızı tutarlılık açısından değerlendirir. Yani, eğer aynı anahtar kelime hem “başlık” (title) etiketinizde, hem gövde metninizin ilk satırlarında, hem “açıklama” (description) meta etiketinde, hem de “anahtar kelimeler” (keywords) meta etiketinde varsa, bir aramada sayfanıza daha fazla ağırlık verilecektir. Unutmayın ki, bu kural yalnızca bazı arama motorları için geçerlidir. Her arama motoru diğerinden farklıdır.
Örneğin “bireysel gelişim” ifadesinin her bölümde bu şekilde yer almasını sağlayan bir uygulama aşağıda gösterilmiştir (sayfanın bir HTML metni olduğunu göstermek için en başa ve en sona <HTML> ve </HTML> ifadeleri ilave edilmiştir.
<HTML> <HEAD>
<TITLE>Bireysel Gelişim Merkezi</TITLE>
<META NAME="description" CONTENT="Bireysel Gelişim: Her türlü bireysel gelişim ürünü bulabileceğiniz bir site">
<META NAME="keywords" CONTENT="bireysel gelişim, kişisel gelişim">
</HEAD> <BODY>
Dünyadaki son gelişmeler insanların bireysel gelişim ürünlerine hergün daha fazla ilgi gösterdiklerini göstermektedir.
... (sayfanın görünen içeriğinin devamı)... </BODY> </HTML>
Aramaların sonuçları üzerinde çalışarak her arama motorunun nasıl çalıştığını öğrenmeye çalışmalısınız. Taktiklerinizi her defasında değiştirerek sayfanızın arama motoru sıralamasında nereye geldiğini incelemelisiniz (Bu konuyla ilgili olarak ayrıca kitabınızdaki “İlerlemenizin Takibi” bölümünü de inceleyiniz).
İsterseniz bu bölümde anlatılan meta etiketleri bir örnek üzerinde toparlayalım. Bu amaç için Ankara’da bulunan hayali bir emlak şirketinin web sitesi için hazırlanmış meta etiketler aşağıda verilmiştir;
<HTML> <HEAD>
<TITLE>İnternet Emlak Limited Şirketi – Ankara’da Satılık ve Kiralık Emlak, Ev, Konut, Apartman, Bina, İşyeri, Depo, Fabrika, Arsa, Gayrimenkul, Tarla</TITLE>
<META NAME="description" CONTENT="Satılık ve Kiralık: Ankara ve Gölbaşı Sınırlarında – emlak, ev, konut, bina, işyeri, depo, fabrika, arsa, gayrimenkul, tarla. İnternet (internet) Emlak Limited (Ltd.) Şirketi Ankara Bölgesinin Bir (1) Numaralı Emlak Alım ve Satım Şirketidir. İşyeri, ev, çiftlik, dinlenme, emeklilik amaçlı her türlü ihtiyaçlarınız için hizmetinizdedir.">
<META NAME="keywords" CONTENT="Ankara, Gölbaşı, Çankaya, Yıldız, Yenimahalle, Eskişehir Yolu, Kızılay, Çay Yolu, Bilkent, Balgat, Konya Yolu, İstanbul Yolu, Esenboğa Yolu, satılık, satılıklar, kiralık, kiralıklar, emlak, emlaklar, ev, evler, konut, konutlar, apartman, apartmanlar, boş, bina, binalar, işyeri, işyerleri, depo, depolar, fabrika, fabrikalar, arsa, arsalar, gayrimenkul, gayrimenkuller, tarla, tarlalar, imarlı, imarsız, tapu işleri, vergi, vergisi, vergileri, emlakçı, emlakçılar, emekli, emeklilik, dinlenme yeri, tatil, yatırım, yatırımlar, göl, kenarı, çamlık, orman, ağaçlık, yeşillik, kamp, yeri, su, elektrik, doğal gaz, manzaralı, dubleks, dublex, müstakil, kooperatif, müteahhit, müteahit, mütahit, müteahitler, mütahitler, mütait, mütaitler, müşterek, yarı, yarıya, sahibi, sahibinden, değerli, kıymetli, açık, geniş, lüks, lüx, balık, avlama, avcılık, temiz, hava, vadi, otoban, maden, şelale, yeraltı suyu, kaynak, mermer, granit, fayans, jakuzi, jakuzili, garaj, kapalı, garajlı, açık">
</HEAD> <BODY>

... sayfanın görülebilen muhtevasının başladığı bölüm ... </BODY> </HTML>

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder