Arama motolarında üst sırala çıkma yöntemleri | 1
ARAMA MOTORU TAKTİKLERİ
TEMEL BİLGİLER
Arama motoru gösterim listesi sıralamanız konusunda neden endişelenesiniz ki? Bu konuyu da nasıl olsa web tasarımcısı halleder diye mi düşünmelisiniz? Yoksa bu konuyla bizzat kendiniz mi ilgilenmelisiniz? Bu soruların cevabı web siteleri için çok önemlidir.
Herkesin arama motorlarından ve arama motoru gösterim sıralamalarından bahsettiğini duyarsınız.
Peki ama nedir bu arama motorlarını çok önemli kılan sır?
Çok basit olarak cevap şudur; Eğer siteniz bir aramanın ilk on sonucu arasında yer alarak gösteriliyorsa, insanların size ulaşma ve sizi bulma şansları önemli ölçüde artmaktadır.
Burada yatan fikir aslında basittir. Birisi benim web sitemle ilgili bir anahtar sözcük ile arama yaptığında, benim sitemin diğerlerinin hepsinden daha önce gösterilmesini isterim. Örneğin böyle bir arama sonucunda bulunan siteler arasında 1000. sırada olmakla ilk 10 içinde olmak arasında çok büyük bir fark vardır. Arayan kişinin bırakın 1000. siteye bakması, 100. siteye bakması bile çok az bir ihtimaldir. Arama sonucunda ulaşılmak için ilk 10 veya ilk 30 arasında olmak çok önemlidir.
Arama motoru listelemelerinde ilk 10 veya ilk 30 sıralamasında olmak örneğin Ankara’nın en işlek yeri olan Kızılay semtinde bir mağaza açmak gibidir. Hemen hemen her arayan sizi görmektedir. 1000. sırada olmak Ankara’nın en tenha köylerinden birinde küçük bir dükkan açmakla hemen hemen aynı şeydir. Şüphesiz köyde açtığınız dükkandan sizden başka kimsenin haberi olmayacaktır.
Arama motorlarında üst sıralarda olmak size yalnızca ziyaretçi trafiği sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda “hedef kitle”nin sizi ziyaret etmesini sağlamaktadır.
Şimdi, arama motorlarıyla ilgili bilgileri vermeye başlamadan önce aşağıda verilen üç farklı soru üzerinde biraz düşünmenizi istiyorum;
1. Arama motorları hedef kitleye ulaşmak için harika bir yol mudur?
2. Arama motorlarında sıralamaya girmek çok zor, hatta imkansız bir iş midir?
3. Arama motorları konusu biraz zahmetli bir iştir. Dolayısı ile hedef kiteleye ulaşmak için daha başka yollar mı denenmelidir?
Burada verilen hiçbir çözümün %100 çözüm olmadığını baştan anlamalısınız. Asla her zaman her arama motorunda ilk sırada olamazsınız. Tüm yapabileceğiniz, başlangıçta işe yarayan teknikleri kullanmak ve neyin işe yaradığını keşfettikçe bunları değiştirmektir.
Hangi Teknikler Önemli?
Konuya tam olarak girmeden önce, bu konuyu ve Internet deneyiminizi daha iyi anlamanıza yardımcı olacak bazı yararlı tanımların izah edilmesine ihtiyaç vardır:
Arama Motoru
Web sayfalarını içeriğe göre sıralayarak gösteren bir sitedir. Her motor farklı şekilde çalışmaktadır. Arama sonuçları için meta etiketler, sayfa içeriği, sayfa başlığı ya da bunların farklı kombinasyonlarını esas alınabilmektedir. Arama motorları, içeriklerini “örümcek” (aşağıda tanımlanmıştır) programlar vasıtasıyla elde etmektedirler. Bazı popüler arama motorları Google, Alta Vista, Excite ve Lycos’tur. Google, Türkçe anahtar sözcük aramaları için en iyisi ve en idealidir.
Rehber Siteler
Web sayfalarını birileri tarafından gönderilen girdileri esas alarak kategorize eden bir sitedir. Bunun iyi bir örneği Yahoo’dur. Bu durumda, gerçek web içeriğine asla erişilmez. Bir kimse bir anahtar sözcüğü aradığında, bu arama karşılığında belli bir sitenin ismini ve açıklamasını içeren bir siteler veri tabanına referans verilir. Yine, bu site de başlık ve isimle kategorize edilir. Açıklamalar ise yine dışarıdan birisi tarafından gönderilir.
Arama Motoru Örümceği
Web içeriğini göstermek için arama motoru tarafından kullanılan bir programdır. Örümceklerin hepsi farklı şekilde çalışır, fakat tümü bir sayfayla ilgili belli bilgileri yakalar. Bazıları örneğin başlığı (title) ve içeriğin ilk 500 karakterini yakalar. Bazıları başlığı ve “açıklama” (description) Meta Etiketini yakalar. Bazıları yalnızca “anahtar sözcük” meta etiketlerini arar. Bazıları ise tüm bu yöntemlerin farklı bir kombinasyonunu kullanır.
Ziyaretçi Vurgusu
Bir belgeye bir web sitesinden her ulaşımı gösteren bir bilgidir. Eğer birisi size sitelerinde günde 1,000 ziyaretçi vurgusu aldıklarını söylerse, bu çok önemli değildir. Örneğin, eğer sayfalarında 20 görüntü varsa, sayfalarına her erişildiğinde bu 21 ziyaretçi vurgusu oluşturur (her görüntü için bir ve HTML belgesi için de bir olmak üzere). Bu bilgiyi nasıl elde ettiklerini onlara sorduğunuzda, bu ifadeyle neyi kastettiklerine dair daha iyi bir fikir edinirsiniz. Bu bilgi bizim amaçlarımız için genellikle işe yaramaz. Belli bir grafiğin kaç defa kullanıldığı çoğunlukla önemli değildir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder