Arama motorlarında üst sıralara çıkma yöntemleri | 6
WEB SAYFASI BAŞLIĞI (TITLE)
Diğer bir önemli unsur da sayfanızın başlık (title) etiketidir. Bu etiketi dördüncü bölümdeki “Meta Etiketler” kısmında kısaca görmüştük. Bu bölümde konuyu biraz daha derinlemesine inceleyeceğiz.
Başlık etiketinde yazılan ifade internet gezgininizin en üstünde tarayıcı logosunun hemen yanında görülür.
Başlık etiketi hemen sayfanın başındadır (<HEAD> ile </HEAD> arasında) ve aşağıdaki gibi görünür:
<TITLE>Buraya Sayfa Başlığınız Gelir</TITLE>
Burada da istediğiniz kadar fazla anahtar sözcük kullanmak isteyebilirsiniz. Ancak burada yazılan başlığın sayfanız açıldığında internet gezgininizin en üst satırında başlık olarak görüneceğini gözden kaçırmayınız. Bu kısımda çok sayıda anahtar kelime bulundurmak isteseniz de, bunu çok kalitesiz bir şekilde yapmamaya dikkat ediniz. Eğer profesyonelce görünmezse, insanlar sayfanız hakkında pek iyi şeyler düşünmeyeceklerdir.
Çoğu arama motorunun bir aramanın sonucu olarak sayfanızı gösterdiklerinde, <TITLE> etiketi içeriği ilk gösterdikleri şeydir. Bu durum başlık etiketinin profesyonelce görünmesini sağlamayı iki kat önemli kılmaktadır. Eğer başlık etiketinde “diyet diyet diyet diyet diyet diyet” gibi tekrarlı bir ifade bulunuyorsa, aradığınız tür insanlar muhtemelen arama motorunda ilk sırada görünse bile böyle bir linke tıklamayacaklardır.
Anahtar sözcüklerinizi görünen bir başlığa profesyonelce yaratıcı bir şekilde yerleştirmek sizin becerinize kalmıştır. Başlık uzun olabilir (yine de çok uzun olmamalıdır), fakat yalnızca bir anahtar sözcük listesi gibi görünmemesi sağlanmalıdır. İnsanların ne düşünebileceklerini tahmin etmek için başlıkta kullandığınız ifade veya kelimeleri bir arkadaşınıza göstererek fikrini sorunuz.
Unutmayın: sayfada dörtten fazla anahtar sözcük grubu hedeflemeyin ve aşırı tekrardan kaçının.
Başlık Tekrarı
Örneğin, yalnızca aşağıdaki başlık etiketi yerine:
<head>
<title>Ücretsiz e-kitap Merkezi. Bedava e-kitap Dağıtılan Bir Site. Bedava Kitap.</title>
</head>
Etiketin aşağıdaki gibi görünmesini sağlayabilirsiniz:
<head>
<title>Ücretsiz e-kitap Merkezi. Bedava e-kitap Dağıtılan Bir Site. Bedava Kitap.</title>
<title>Ücretsiz e-kitap Merkezi. Bedava e-kitap Dağıtılan Bir Site. Bedava Kitap.</title>
</head>
Bazı arama motorlarında ikinci örnek birinciden daha ağırlıklı olarak değerlendirilmektedir. “e-kitap” kelimesi ile arama yapan bir kişinin böyle bir aramada ikinci etiket örneğini kullanan belgeyi bulma olasılığı daha fazla olacaktır.
Bu yalnızca olası bir taktiktir. Başlık tekrarı (gizli girdi ve anahtar sözcük kullanımı gibi) bazı arama motorları tarafından da internet ahlaksızlığı olarak değerlendirilmektedir. Bu tip arama motorları tekrarlı başlık etiketi kullanılan sayfaları indeks listesine hiç koymamaktadır. Bunun yanında böyle bir uygulama bazı arama motorlarında oldukça etkili sonuçlar elde etmektedir. Bu yöntemi de ihtiyatla kullanmanızı tavsiye ederim. Her zaman deneme sonuçlarınızı kontrol etmelisiniz.
ARAMA MOTORLARINDAKİ FARKLILIKLAR
Arama motorlarında üst sıralarda yer almak için bunların web sitelerini sıralarken hangi kuralları kullandıklarını öğrenmek en isabetli yoldur. Ancak bu tür doğru bilgilere ulaşmak hemen hemen imkansızdır. Bu tür bilgiler verdiğini iddia edenlere de pek inanmadığımı söyleyebilirim. Zaman zaman bu tür bilgilerle karşılaşsanız da bunlar genellikle güvenilmezdir. Çoğu arama motoru kullandıkları dizinleme kuralları konusunda çok ketumdur. Bazıları bir kuralı yayınlayıp başka bir kuralı kullanırlar. Bazıları ise kurallarını sürekli değiştirirler.
Herhangi bir zamanda her bir arama motorunun nasıl çalıştığını ortaya çıkarmanın tek güvenilir yolu, arama sonuçlarını kendinizin inceleyerek karşılaştırmasıdır. Bu tür çalışmaların nasıl yapılması gerektiği kitabınızın “Analitik Yaklaşım” ve “İlerlemelerinizi Takip Edin” başlıklı bölümlerde izah edilmiştir.
Yaptığınız araştırmalarda bulduğunuz arama sonuçları için kendi kendinize şu soruları sormalısınız; Üst sırada olan bu web sayfalarında ortak olan özellik nedir? En üst sırada yer alan belgelerin tümünde kapsamlı anahtar sözcük meta etiketleri var mı? Başlıklarında ne tür bir ortak özellik var? Pek çok anahtar sözcük içeren uzun ve açıklayıcı başlıkları var mı?
Bu tür bir yaklaşımla herhangi bir arama motorunun belli bir zamanda nelere dikkat ettiğini ortaya çıkarabilirsiniz. Bulduğunuz bu verilere göre web sayfalarınızı değiştirerek tekrar indeksleme için göndermelisiniz. Sayfalarınızın indeksleme örümceğine ulaştıktan sonra otomatik olarak yeniden sıralanmaları için muhtemelen belli bir süre geçecektir. Dolayısıyla, sayfanızın söz konusu motorun arama örümceğine ulaştığından emin olduktan sonra sonucun ne olduğunu anlayabilirsiniz.
Örneğin herhangi bir arama motorunda en üst sıralamaya gelmesini sağladığınız bir web sayfası diğer bir arama motorunda üst sıralamalara gelmeyebilir. Böyle bir durumda şüphesiz tek çözüm devamlı olarak sayfalarınızı değiştirerek değişen arama motoru kurallarına uyum göstermeye çalışmak değildir. Bu konuda yapılabilecek diğer işler gelecek bölümlerde izah edilmektedir.
Arama motorlarıyla ve elektronik ticaretle ilgili en son gelişmeleri ve ipuçlarını öğrenmek için www.eTicaretOkulu.com web sitesini mutlaka ziyaret etmelisiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder