Arama motorlarında üst sıralara çıkma yöntemleri | 3
ANAHTAR KELİMELERİN SEÇİLMESİ
Arama motorları yönetimindeki bir sonraki adım anahtar sözcük seçimidir. Anahtar sözcükler hem konuyla ilgili olmalı hem de çok sık kullanılmalıdır.
İlgili derken şunu kastediyorum; Eğer “restoranlar”la ilgili bir web siteniz varsa ve web siteniz Google’da “bilgisayar” kelimesiyle yapılan bir aramada ilk sırada gösteriliyorsa, bundan başta belki biraz ziyaretçi kazanabilirsiniz. Çünkü insanlar sitenizin önce “bilgisayar” ile ilgili olduğunu düşünerek web sitenizi ziyaret ederler. Ancak sitenize geldiklerinde sitenizin bilgisayarla ilgili olmadığını ve restoranlarla ilgili bir site olduğunu anlayarak çekip giderler. Sitenize bu tip ilgisiz insanların önce gelip, sonra da çekip gitmesine rağmen web sitenizin sayacı yüksek bir rakam gösterebilir. Peki sizce bu sayacın gösterdiği sayının yüksekliği önemli midir? Kesinlikle hayır. Bu tip ziyaretlerin hiçbiri sizin işinize yaramayacaktır.
“Bilgisayar” kelimesi aslında çok sık olarak aranır. Ancak restoranlarla ilgisi tartışılır.
Bir ürün satmaya ya da belli ilgi gruplarını sitenize çekmeye çalışıyor olabilirsiniz. Zaten hedef de bu şekilde olmalıdır. Restoran işinde olan bir sitenin “bilgisayar” kelimesini arayan kişileri web sayfasına çekmesinin hiçbir manası yoktur. Eğer restoran işindeyseniz ve yiyecek servisi yapıyorsanız, bu ziyaretçilerden herhangi birisinin o anda ürünlerinizle ilgileneceğinden gerçekten şüphe ederim.
Eğer yalnızca ziyaret olsun diye ziyaret istiyorsanız (örneğin, sitenizde reklam görüntüleri satmayı amaçlıyor olabilirsiniz), bu ziyaretçi vurgularının nereden geldiği fark etmez diye düşünüyor olabilirsiniz. Eğer amacınız sadece ziyaret trafiğinizi artırmaksa, o zaman kitabın “Hangi Anahtar Sözcükler Önemli” başlıklı bölümüne bakınız. Yine de, sitenizle ilgili olmayan anahtar sözcükler için trafik yaratmaya çalışmak genellikle kabul edilemez. Yakalanmanız halinde arama motorlarının sitenize ambargo koymaları riski bir yana, bu kesinlikle “uygunsuz” bir durumdur. Arama motorları insanların aradıkları şeyleri bulmalarına yardımcı olmak için vardır. Eğer insanlar arama motorlarının bu niteliğini bozmaya çalışırsa, bu deneyim herkes için bir kabus olur.
Eğer web sitenizle ilgili ziyaretler istiyorsanız (ki umarım öyledir), anahtar kelime seçiminde çok dikkatli olmanız gerekir. İlgili ziyaretler satış için ve tekrarlı ziyaretler için daha fazla şans demektir.
Bu bölümde size ilgili anahtar sözcüklerin nasıl seçileceğini göstermeye çalışacağım. İlerideki bölümlerde de bu kelimelerin nasıl uygulanacağını anlatmaya çalışacağım. Bu şu anda size bir anlam ifade etmeyebilir, fakat daha sonra ilerledikçe konular daha açık ve anlaşılır bir hale gelecektir.
Örneğin “diyetler” ve “diyet ürünleri” ile ilgili bir siteyi ele alalım. Site sahibi avantaj sağlama düşüncesiyle oluşturduğu anahtar sözcük listesini “diyet” ya da “diyetler” teriminin 100 kere tekrarlanması şeklinde oluşturabilir. Peki bu mantıklı mıdır? Aslında böyle bir yaklaşımda birkaç hata birden yapılmaktadır ve ayrıca anahtar kelimeler gücünün tüm avantajları kullanılmamaktadır. (Fazla tekrarın çoğu arama motoru tarafından “spam”a eşdeğer bir davranış olarak kabul edildiğini söylemeye bile gerek yok.) İşte böyle bir site sahibinin ihmal ettiği bazı kurallar:
İngilizce İçerikler İçin Çoğul Kullanmalısınız
Eğer anahtar sözcüklerinizi çoğul hale getirirseniz, hem tekil hem de çoğul sözcüğü arayanlar sizin sitenizi bulacaktır. Bu durumda site sahibinin anahtar kelime olarak sadece İngilizce “diets” yazması yeterlidir.
Türkçe İçerikler İçin Hem Tekil Hem De Çoğul Haller Kullanmalısınız
Eğer Türkçe sözcüklerinizi çoğul hale getirirseniz, tekil sözcükleri arayanlar sitenizi bulamazlar. Türkçe içeriklerde anahtar sözcükler olarak hem “diyet”, hem de “diyetler” yazılmalıdır.
Sözcükleri Çeşitlendirmelisiniz
Tek bir sözcük sitenize sadece birkaç kişiyi getirecektir. Herkesin sizin gibi düşünmediğini gözden kaçırmamalısınız. Diyetle ilgili olan sitenizi veya ürününüzü bulmasını istediğiniz bir kişi gibi düşünmeye çalışın. Örneğin diyetle ilgili olan bu örnekte “zayıflama”, “aşırı kilolar”, “şişmanlık”, “rejim”, “fitness”, “sport centers”, “spor merkezleri”, “güzellik”, vb. gibi sözcükler kullanabilirsiniz.
Aşırı Tekrardan Kaçınmalısınız
Bazı arama motorları sözcükleri çok fazla tekrarlayan siteleri elemeye başlamaktadır. Ben sözcükleri yaklaşık 2 veya 5 defa tekrarlayıp orada bırakırım. Çoğu site şu anda bunu kabul etmektedir. Ayrıca arama motorlarının sözcüklerle ilgili politika değişikliklerini de takip etmelisiniz.
Değişen Biçimler Kullanmalısınız
Herkes burada gördüğünüz biçimde “diyetler” kelimesini doğru olarak yazmayacaktır. Doğru ya da yanlış, “diet”, “diyyet”, “rejim” ya da “recim” yazacak bir çok kişi vardır. Size aptalca görünebilir, fakat başkası için bu kelimeler çok anlamlı olabilir. Eğer “Zeka Testleri” öneriyorsanız ne olacak? Hem “I.Q. Testleri” hem de “IQ Testleri” kullanacak kadar akıllı davranmalısınız.
Güçlü Kombinasyonlar Kullanmalısınız
Bu bir bakıma tasarrufla ilgilidir. Bazı siteler bir anahtar sözcük listesinin (meta etiketlerde) yalnızca ilk 250 karakteri civarına bakarlar. Yeri daha etkin kullanmak için iki kombinasyonu birleştirebilirsiniz. Örneğin, eğer söz konusu site sağlık ürünleri de sunuyorsa, bunu da listesine dahil etmesi gerekir. “Diyet ürünleri” ve “sağlık ürünleri” yazmak yerine, bu ikisini birleştirip yalnızca “sağlık ve diyet ürünleri” diyebilirler. Bu şekilde, her iki anahtar sözcük kombinasyonunu arayan kişiler daha az yer kullanarak sayfayı açabilirler. Bu, başka anahtar sözcükler için de biraz daha yer kazanmak demektir.
Sözcük Grupları Kullanmalısınız
Kısa süre önce büyük arama motorlarından birisi tarafından yapılan bir araştırmada, yapılan tüm aramaların %70’den fazlasında tek sözcük yerine sözcük grupları kullanıldığı ortaya çıkmıştır.
Sayfa Başına Dört Anahtar Sözcük ya da Sözcük Grubundan Fazlasını Amaçlamayın
Eğer daha fazlasını amaçlamaya kalkarsanız, sayfanız söz konusu tüm sözcüklerle ilgisini kaybedecektir. Her arama motoru sayfanızın yalnızca belli bir bölümüne bakar. Bu yeri boşa harcamayın! Sitenizde ne kadar çok sayfa varsa, o kadar çok anahtar sözcük amaçlayabilirsiniz…
Şimdi biraz zaman ayırıp, sitenizle ilgili anahtar sözcükleri yazın. Bir liste oluşturduktan sonra kendinize şu soruyu sorun: “Benim sitemden yararlanacak bir kişi neyi nasıl arayacaktır?” Sonra sonuçları ekleyin.
Listenizi arkadaşlarınıza ve meslektaşlarınıza gösterin. Ekleyecek bir şeyleri olup olmadığını sorun.
İnsanlara listenizi göstermeden sorunuzu sorarak ilginç bir test yapılabilirsiniz. Olabildiğince fazla kişiye sorun. Listeleri karşılaştırın. En fazla çıkan sözcük grupları ya da sözcükler, büyük ihtimalle arama motorlarındaki en “sık kullanılan” sözcükler olacaktır.
Belirtilen çalışmayı yapan bir emlakçının kendi sitesiyle ilgili hazırladığı anahtar kelimelerin listesi aşağıda örnek olarak verilmiştir;
Bir Emlakçı Sitesi İçin Seçilmiş Anahtar Sözcükler:
satılık, satılıklar, kiralık, kiralıklar, emlak, emlaklar, ev, evler, konut, konutlar, apartman, apartmanlar, boş, bina, binalar, işyeri, işyerleri, depo, depolar, fabrika, fabrikalar, arsa, arsalar, gayrimenkul, gayrimenkuller, tarla, tarlalar, imarlı, imarsız, tapu, işleri, vergi, vergisi, vergileri, emlakçı, emlakçılar, emekli, emeklilik, dinlenme yeri, tatil, yatırım, yatırımlar, göl, kenarı, çamlık, orman, ağaçlık, yeşillik, kamp, yeri, su, elektrik, doğal gaz, manzaralı, müstakil, dubleks, dublex, müstakil, kooperatif, müteahit, mütahit, müteahitler, mütahitler, müşterek, yarı, yarıya, sahibi, sahibinden, değerli, kıymetli, açık, geniş, lüks, lüx, balık, avlama, avcılık, temiz, hava, vadi, otoban, maden, şelale, yeraltı suyu, kaynak, mermer, granit, fayans, jakuzi, jakuzili, garaj, kapalı, garajlı, açık, güvenlik, site, siteler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder