30 Temmuz 2014 Çarşamba

SEO

SEO

SEO















SEO (Search Engine Optimization)

SEO Kelimesinin açılımı yukarıdaki parantez içerisinde yazılı olandır. Yani Türkçesi arama motoru optimizasyonu
Dilerseniz derlediğim SEO makalemizi okumakta fayda vardır.

Arama motoru optimizasyonu (Search Engine Optimization), arama motorlarının web sayfalarını daha kolay bir şekilde taramasına olanak sağlayan teknik düzenlemelerdir. İngilizce kısaca SEO (Search Engine Optimization) olarak ifade edilmektedir. Bununla birlikte arama motorları, arama sonuçlarını listelerken algoritmik yani matematiksel bir yapı kullanmaktadır. Bu nedenle web geliştiricileri yazmış oldukları sayfaları bu ayrıntıya dikkat ederek oluşturmak durumundadır. İnternetin ekonomik anlamdaki gücünün artması neticesinde hızla yaygınlaşmaya başlamıştır.

Seo İşlemleri, Web sitesine yapılacak işlemler, SEO mühendisleri veya SEO uzmanları tarafından iki yönlü olarak değerlendirilir.

Site İçi SEO (On Page SEO)

Site içi düzenlemeler arama motorlarının siteyi düzenli bir şekilde okumalarına ve anlamlandırmasına yardımcı olur. Arama motorları herhangi bir siteyi içeriği ile değerlendirirken kullanıcı deneyimini göz önünde bulundurur ve algoritmasını o deneyimlere paralel olarak oluşturur. Zaten arama motorlarının en büyük amacı da kullanıcıların istediği sonuçları onlara sunmak. W3C Geçerlemesi, robots.txt, uygun başlığın kullanılması, özgün içerik, site hızı gibi metotlar site içi SEO işlemlerine örnek olarak gösterilebilir.

Site Dışı SEO (Off Page SEO)

Site dışı SEO yapmak için çok sayıda farklı teknikler vardır. En popüler olanları ise sitenin kaliteli ve yüksek backlink sayısına sahip olmasıdır. Ancak başta Google olmak üzere tüm arama motorları manipüle edilmiş backlinklere karşıdırlar. Bunun nedeni backlinklerin arama motorları nezdinde bir referans olmasıdır. Dolayısıyla arama motorları yapay bir referansı kabul etmeyecektir. Bu bağlamda web sitesine gelen backlinklerin gerçek kullanıcılar tarafından gerçekten verilmesi gerekmektedir. Bunun gerçekleştirilmesi de kaliteli ve insanlar tarafından gerçekten beğenilen web sitesi yapmak ve bu web sitesinde ilgi çekici içerikler yayınlamaktır. Bu sayede insanların sitenize backlink vermesini sağlayabilirsiniz.

Backlinkler dışında arama motorları kullanıcı deneyimlerini göz önünde bulundurarak web dünyasındaki bir çok sinyalden yararlanır ve algoritmalarını bu sinyaller ile dayandırırlar. Sosyal medyadaki etkinlik, marka bilinirliliği gibi bir çok etken de arama motorlarının dikkat ettiği alanlardır. Dolayısıyla bu alanlardaki etkinliğe de önem verilmelidir.

Tarihçe

Bu kavram ilk olarak 2006 yılında Rohit Bhargava tarafından ortaya atılmıştır. 2006 yılında yazdığı makalesinde[1] Rohit, sosyal medya optimizasyonundan bahsetti ve 5 maddelik bir liste yayınladı. Bu makale dijital pazarlamacılar tarafından fazlasıyla tartışıldı ve dikkat çekti. Daha sonra çeşitli kişilerce bu liste genişletilerek 16 maddelik bir liste oluştu. İlk makalesinin yayınında 4 yıl sonra Rohit, yayınladığı 5 maddelik listeyi revize ederek değiştirdi. Sağ tarafta Rohit’in 5 maddelik listesi bulunmaktadır :

Liste görselinde geçen kelime anlamı,

Mashup : Bir ya da daha fazla kaynaktan API ve benzeri servisler tarafından ham dataları alarak, dataları yeni bir forma dönüştürerek hizmet veren web siteleridir. Örneğin, merkez bankası sitesinden döviz kurlarının XML formatında alınarak yeni bir tasarım içinde sunularak oluşturulan web sitesi bir mashuptır.
Metotlar
Optimizasyon sürecine ilişkin aşamaların bazıları şunlar olabilir:

Statik IP

W3C geçerlemesi
LSI tekniği ile eşdeğer içerikli kelimelerin içeriğe yansıtılması
Sayfalara uygun başlıklar seçilmesi (Title)
robots.txt dosyasının kullanımı
Meta etiketlerin kullanımı
İçeriğin özgün olması (başka sitelerden kopyalanmamış olması)
Site-içi dolaşımının düzenlenmesi
Sitenin içeriği ile alakalı başka sitelerden bağlantı toplanması
Sitenin seçilen anahtar kelimelerinin site içeriğindeki yoğunluğunun belirlenmesi
Arama motororu örümceklerinin siteyi daha hızlı taraması için site haritası oluşturmak
İlgili anahtar kelimeleri kalın veya italik gibi özellikler kullanarak önplana çıkarmak
Tablo düzeni ile tasarlanmamış, CSS tabanlı sitelerin oluşturulması
Bir sayfadaki link sayısının 100'ün altında tutulması
Sitedeki tüm metinlerin site geneli ile uyumlu olması
404 sayfalarının çalışan bir sayfaya yönlendirilmesi

Alan adı seçimi

Arama motoru optimizasyonu çalışmanızda domaininiz oldukça büyük etkisi vardır. Bu faktörler:

Alan adının uzun süreden beri kaydedilmiş olması
Alan adının ilgili anahtar kelimeleri içermesi
Alan adının üçten fazla ayıraç(-) içermemesi gerekir. Bu tip durumları Google ve benzeri arama motorları, siteyi zararlı olarak işaretleyebilirler.

Terimler

SEO: Arama Motoru Optimizasyonu
Onpage: Sitenin ilk sayfası üzerinde yapılan anahtar kelime odaklı iyileştirmeler için kullanılır.
Pagerank (PR): Google’ın sayfalara verdiği sayısal değer. / Yeşil çubuktaki sayı.
Pagerank Güncellemesi: Google’ın sayfa değerlerini yaklaşık 3 ayda bir yenilemesi / Yeşil çubuktaki sayının belirli aralıklarla güncellenmesi.
Backlink: Başka sitelerden, size verilen bağlantı, köprü, link. / Pagerank’ın temel taşı.
Trustrank: Sitenin arama motorları üzerindeki güvenilirliğine verilen puan.
Outlink: Sizin başka sayfalara verdiğiniz bağlantı, köprü, link.
Link Değişimi: Karşılıklı link alışverişi / linkleme.
Google Dance: Google mühendislerinin yaptığı algoritmalar üzerindeki güncellemelerden dolayı sıralamalarda meydana gelen dalgalanmalara denir.
Metatag: Web sayfasını google’a tanıtırken kullanılan kodlar.
Sandbox: Google, optimizasyon uygulamalarında illegal yolları seçenleri cezalandırır. Bu sandbox’tur.
Filtre: Google'ın sandbox ya da ban cezalarından önce verdiği ufak sıralama kayıplarının oluştuğu ceza türüne filtre denir.
SEF: Açılımı search engine friendly şeklindedir. Sayfa linkini anahtar kelimelerden oluşturmayı amaçlar.
Google Panda: Google, bu uygulaması ile internet sitelerini belirli kriterlere göre sınıflandırır. Bu sınıflandırma neticesinde çıkan sonuçlara göre de sitelere arama sonuçlarında yer verir.
Search Engine Hidden: Bu terim gizli arama motoru optimizasyon manasına geliyor.
Adsense: Google’ın webmaster’lara sunduğu bir reklam sistemidir. Sayfa içeriğine göre reklam konulur, tıklanma oranı arttığı için tercih edilir.
Adwords: Google Adsense’in reklam verenlere yönelik bölümüdür. Ücret karşılığı reklamınızı adsense kullanıcısı sitelerinde yayımlatabilirsiniz.
Spam: Arama sonuçlarında yükselme elde etmek için içeriklerin ve anahtar kelimelerin yüksek sayıda yinelenmesidir.
Link Tarlası: Link değişimlerinin abartılması sonucu yüzlerce linkin yer aldığı sayfa / site.
Fake PR: Pagerank değerinin sahte olması. Örneğin gerçek pagerank değeri 2 olan bir sitenin, pagerank değeri 6 olan sitenin pagerank değerini kendine kopyalaması.
SMO: Sosyal Medya Optimizasyonu
Referans Link: Başkalarının sizin linklerinizi diğer kaynaklarda referans olarak göstermesidir.
Orantılı Backlink: Siteye oluşturulan bağlantıların, orantılı bir şekilde alt sayfalara da oluşturulmasına denir.

Kaynak: http://tr.wikipedia.org/wiki/Arama_motoru_optimizasyonu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder